Ved en gennemgang af vores forsikringsbetingelser i sommeren 2020 konstaterede vi, at gravide ikke har haft helt samme muligheder for dækning og behandling som vores øvrige kunder. I Gjensidige ønsker vi at behandle alle vores kunder ens, og det har aldrig været vores hensigt at stille gravide kvinder dårligere. Derfor justerede vi vores betingelser, så du og alle vores andre kunder har adgang til den samme hjælp. Vores tidligere betingelser betyder dog, at enkelte kunder kan have fået begrænset dækningen af en graviditetsrelateret skade.
Grundet persondataforordningen (GDPR) har vi ikke adgang til alle nødvendige oplysninger om tidligere kunder eller skadessager. Derfor opfordrer vi dig til at kontakte os, hvis du ikke allerede har været i kontakt med os, og i forbindelse med en graviditet eller fødsel fx kun fået dækket dele af en behandling eller du helt har undladt at anmelde en skade.
Alle sager, som vi får henvendelser om, bliver gennemgået, så du kan være sikker på at få den dækning, du har ret til.