Udvidet ansvarsforsikring

Udvidet ansvarsforsikring er et specialistprodukt til danske rejsebureauer og rejsearrangører. Forsikingen sikrer jer økonomisk mod eventuelle erstatningskrav, hvis der opstår problemer før, under og efter rejsen. 

Sådan er I dækket med udvidet ansvarsforsikring

Skade på gæster og deres ting 
Forsikringen dækker jeres omkostningerne, hvis gæster – som følge af en fejl eller mangel ved den solgte rejse – kommer til skade, eller hvis der sker skade på de ejendele de medbringer på rejsen.

Økonomiske tab inden afrejse 
Forsikringen dækker de omkostninger som I måtte få, hvis der før afrejse opstår problemer med fx:

  • flyselskabet
  • hotellet
  • arrangementer på destinationen
  • varslet strejke
  • ændringer i udenrigsministeriet rejsevejledninger

Økonomisk tab efter afrejse 
I får dækket jeres omkostninger, hvis der efter afrejse fra Danmark viser sig at være fejl eller mangler ved den solgte rejse. Det kan fx være:

  • sen ankomst til destinationen
  • at hotellet ikke lever op til aftalt standard
  • at vejret gør at rejsens indhold må ændres
  • at arrangementer på rejsen ikke kan gennemføres
  • at en flykonkurs eller en varslet strejke betyder, at I må ændre gæstens rejserute

Bestil tilbud

Ønsker du et tilbud, eller har du spørgsmål?


Vores team er klar til at hjælpe dig på erhverv@gouda.dk.

Når skaden er sket

Find info om, hvordan du anmelder en skade på Udvidet Ansvarsforsikring.

Vær opmærksom på

  • at du som arrangør afregner direkte med kunden iht. Lov om pakkerejser
  • at forsikringen alene dækker dit nettotab uden fortjeneste
  • at du som arrangør skal tabsbegrænse fx ved at søge refusion hos underleverandører, inden sagen anmeldes til Gouda.