Velkommen!

Her finder du informationer om din rejseforsikring, og hvordan du skal forholde dig i tilfælde af en skade på din rejse samt andre nyttige informationer.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte rejserådgiverne hos Apollo.

Syg på ferien?

Er du allerede taget afsted på din ferie, og har brug for at tale med en læge? Prøv vores nye online læge service, hvor du kan videochatte med en dansk læge, mens du er afsted på ferien.

Default

Om forsikringerne

I samarbejde med Gouda tilbyder Apollo tre forskellige forsikringer:

Har du ikke en rejseforsikring i forvejen, så har du behov for en Tryghed på rejsen Maxi. Den har ubegrænset dækning for sygdom og hjemtransport samt andre vigtige dækninger.

Har du allerede en rejseforsikring, anbefaler vi, at du tegner en Tryghed på rejsen Mini eller en Tryghed på rejsen Medium.

Med en Tryghed på rejsen Mini får du får du en række fordele, bl.a. dækning af selvrisiko ved leje af motordrevne køretøjer og psykologisk krisehjælp.

Med en Tryghed på rejsen Medium får du en række ekstraordinære fordele, bl.a. dækning af dine private ejendele og ID-tyveriforsikring.

Forsikringerne skal tegnes før afrejse for at være gyldige.

Tryghed på rejsen Mini

Selvom du allerede har en rejseforsikring, så kan du med dette produkt sikre dig endnu bedre på rejsen. I forsikringen indgår bl.a.: 

Selvrisikodækning
Du kan få erstattet selvrisikoen på lejebil og andre køretøjer, og en evt. selvrisiko på din private hus- og indboforsikring, hvis uheldet er ude, mens du er på ferie. 

Tandbehandling
Forsikringen dækker I tilfælde af at du under rejsen, kommer ud for en ulykke eller en akut opstået tandskade, herunder tyggeskader, der kræver behandling.

VIGTIG INFO:
Du vil ikke få tilsendt police samt betingelser. Find betingelserne herunder.

Policenummeret er det samme som dit billetnummer. Du kan med fordel downloade et Traveller’s Safety Card på www.gouda.dk/kort.

Skriv dit billetnummer/policenummer på kortet og medbring det på rejsen. Dermed har du altid telefonnummeret til Travel Assistance (+45 3315 6060) sammen med police-/billetnummer, der skal oplyses ved henvendelse.

Se og download forsikringsbetingelserne

Se dækningsoversigten

Åben produktark (IPID)

Tryghed på rejsen Medium

Har du allerede en rejseforsikring, kan du supplere din forsikring med en række tillægsdækninger og fordele. I forsikringen indgår bl.a.: 

Selvrisikodækning
Du kan få erstattet selvrisikoen på lejebil og andre køretøjer, og en evt. selvrisiko på din private hus- og indboforsikring, hvis uheldet er ude, mens du er på ferie.

ID-tyveriforsikring
I tilfælde af at du under rejsen, udsættes for ID-tyveri – også på sociale medier, dækker forsikringen udgifter til juridisk rådgivning med henblik på at begrænse skadesomfanget.

VIGTIG INFO:
Du vil ikke få tilsendt police samt betingelser. Find betingelserne herunder.

Policenummeret er det samme som dit billetnummer. Du kan med fordel downloade et Traveller’s Safety Card på www.gouda.dk/kort.

Skriv dit billetnummer/policenummer på kortet og medbring det på rejsen. Dermed har du altid telefonnummeret til Travel Assistance (+45 3315 6060) sammen med police-/billetnummer, der skal oplyses ved henvendelse.

Se og download forsikringsbetingelserne

Se dækningsoversigten

Åben produktark (IPID)

Tryghed på rejsen Maxi

Ingen har råd til at rejse uden at have en god rejseforsikring! Kommer du ud for en ulykke eller bliver akut syg i din ferie, kan hospitalsindlæggelse og hjemtransport hurtigt blive meget omkostningsfuldt.

Med en Tryghed på rejsen Maxi i bagagen, tager Gouda sig både af udgifterne samt det praktiske i tilfælde af, at du kommer ud for en skade. I forsikringen indgår bl.a.: 

Ubegrænset dækning for sygdom og hjemtransport 
En af de vigtigste ting er at få hjælp, hvis uheldet er ude. Bliver du akut syg, eller kommer ud for en ulykke, dækker forsikringen ubegrænset for både behandling og evt. hjemtransport til Danmark.

Tilkaldelse
Hvis du på grund af akut sygdom eller tilskadekomst ønsker pårørende tilkaldt og/eller ønsker, at rejseledsagere bliver hos dig under dit hospitalsophold, dækker forsikringen rejse- og opholdsudgifter.

Forsinket fremmøde
Hvis du uforskyldt ikke når det planlagte transportmiddel, dækker forsikringen rimelige og nødvendige udgifter til indhentning af din rejserute.

VIGTIG INFO:
Du vil ikke få tilsendt police samt betingelser. Find betingelserne herunder.

Policenummeret er det samme som dit billetnummer. Du kan med fordel downloade et Traveller’s Safety Card på www.gouda.dk/kort.

Skriv dit billetnummer/policenummer på kortet og medbring det på rejsen. Dermed har du altid telefonnummeret til Travel Assistance (+45 3315 6060) sammen med police-/billetnummer, der skal oplyses ved henvendelse.

Se og download forsikringsbetingelserne

Se dækningsoversigten

Åben produktark (IPID)

For dig som har købt en Gouda Tryghed på rejsen Maxi før oktober 2023

Se og download forsikringsbetingelserne

 

I tilfælde af skade

Har du været syg eller lidt andet tab i løbet af din rejse, som du ønsker at anmelde til Gouda?

Ved akut skade i udlandet, kontakt Travel Assistance
Tlf.: +45 33 15 60 60

For andre tab og hændelser, kontakt Travel Claims
Tlf.: +45 88 88 81 60 eller anmeld skaden online.

Spørgsmål og svar

Her kan du se svar på nogle af de spørgsmål, som vi oftest får fra vores kunder.

For andre spørgsmål, skal vi bede dig kontakte vores kunderådgivning.

  • Det er altid vigtigt at undersøge, om en forsikring fra tidligere stadig er gældende og at den dækker den type rejse, du skal af sted på. Tjek derfor varighed, område mv.

    Hvis du ønsker ekstra tryghed både på din rejse, anbefaler vi, at du læser mere om Tryghed På Rejsen Mini eller Tryghed På Rejsen Medium da de dækker flere forhold end en ordinær rejseforsikring.

  • Der kan være store forskelle på, hvordan rejseforsikringer dækker. Nogle kreditkort har det som et krav, at kortholder skal være med på rejsen, og at hele eller dele af rejsen skal være betalt med kortet, for at rejseforsikringen er gyldig. 

    Husk altid at tjekke, om kreditkortforsikringen lever op til, hvad du har brug for på din rejse både mht. dækningsområde, summer og krav om fx medrejsende kortholder. 

  • Forsikringskortet bekræfter, at du har rejseforsikring i Gouda, så du hurtigt kan få den hjælp, du har behov for.

    Det er dog ikke nødvendigt at have forsikringskortet med på din rejse, for at forsikringen vil være gyldig.

  • Rejsesygedækningen i forsikringen gælder ved akutopstået sygdom. Forværring af eksisterende sygdomme/lidelser, som er kendt og under behandling, er undtaget i vilkårene.

    Vi anbefaler, at du kontakter os, hvis du har en eksisterende sygdom eller lidelse og derfor er usikker på, om du vil være dækket, hvis der sker noget på din rejse.

  • For at få erstattet udlæg, som du har haft i forbindelse med skade og tyveri, skal du anmelde sagen online til os.

    Husk at have al dokumentation klar i digitalt format, inden du starter anmeldelsen. Du kan evt. tage et tydeligt billede af dine kvitteringer og andre bilag. Husk at gemme de originale bilag, til sagen er færdigbehandlet.

     

  • Du kan altid ringe til Travel Assistance på +45 33 15 60 60, hvis du bliver syg eller kommer til skade.

    Ved en skade eller lægebesøg, hvor Travel Assistance ikke får besked, er det et krav for erstatning af udgifter, at Gouda modtager din anmeldelse hurtigst muligt, dog senest to år efter tidspunktet for skaden. Husk at få nødvendig dokumentation for behandling, en lægeerklæring med diagnose og oplysninger om eventuel foreskrevet medicin.